Josefodolská přehrada

K hrázi přehrady s dětma na kolečkách či odrážedlech nebo okolo přehrady na kolech s dětmi většími a "pojizdnými"
Typ výletu: pěší tůra, cyklovýlet       Délka trasy: od 4 km až po cca 15 km okruh       Obtížnost: dle výběru od lehká až po středně náročná       Okruh: ne       Značení: značená

Pro rodiny s malými dětmi v kočárcích či na odrážedlech (délka cca 4km):

Zaparkujte auto na parkovišti U kapličky v nedalekých Hraběticích a vyražte s nejmenšími po asfaltce směrem k Josefodolské přehradě (rezervoáru pitné vody pro Liberec). Celá trasa je více méně mírně zvlněná po široké přehledné asfaltové cestě (po níž jezdí pouze auta obsluhující přehradu) až na závěrečný cca 300m dlouhý "sešup" s kopce dolů prudce k hrázi (ten samozřejmě musíte absolvovat i cestou zpět - nejspíš s dětmi  na zádech :-). Uprostřed hráze je odpočivadlo se stoly a lavicemi pěkně ve stínu, takže se dá pohodlně nasvačit a projít po hrázi tam a zpět. Jen musíte počítat s tím, že od vodní hladiny trošku fouká.

Pro zdatnější turisty a cyklisty (okruh cca 15km):

Od penzionu projedete Bedřichov a budete pokračovat od centrálního parkoviště nahoru do kopce  okolo rozhledny Královka a dále po horizontu do Hrabětic k parkovišti U kapličky a odsud doleva po asfaltce přijedete až k Josefodolské přehradě, kterou lze pohodlně objet a přes Novou louku, kde se můžete najíst, se vrátit zpět do Bedřichova. Je možné jet i opačným směrem s obědem na Prezidentské chatě či na Královce (ani s jedním z výše jmenovaných míst neuděláte chybu).

Je to moc příjemný okruh po zvlněném terénu s několika náročnějšími stoupáními a sjezdy, který ale zvládne celá rodina. V horkých letních měsících se dá za Josefodolsku přehradou zastavit a smočit nohy či se opláchnout ve Velkém kamenickém potoce, který se do přehrady vlévá a kolem kterého pak budete stoupat směrem na Novou louku. Za ním se dá také odskočit (zajížďka cca 500m) na Kristiánov a do muzea sklářství, kde provádí sympatický pán s paní a kteří Vás během hodinky zasvětí do tajů bývalé sklářské osady.